25 padziernika 2019r. grupa uczniów technikum wzia udzia w niecodziennych zajciach z jzyka niemieckiego. Tego dnia przybya do nas Pani Magosia, referentka Goethe-Institut w Warszawie, która przez dwie godziny lekcyjne prowadzia gr symulacyjn, majc na celu pomóc uczniom swobodnie odnale si w sytuacjach zawodowych. Uczniowie wcielali si w rol osób ubiegajcych si o praktyki w niemieckiej firmie, odgrywali rol dyrekcji szkoy, przedstawicieli firmy, czy reporterów. Podczas pierwszej godziny lekcyjnej kada z grup zapoznawaa si z niezbdnym sownictwem, wykonujc liczne wiczenia pogbiajce znajomo leksyki. Kandydaci ubiegajcy si o praktyk (praca w grupach) mieli za zadanie wykona i zaprezentowa plakat. Wykonujc to zadanie, uczyli si , jak przedstawi swoje umiejtnoci, kwalifikacje i kompetencje zawodowe w jzyku niemieckim. Nastpnie, kady kandydat (kada grupa) zostaa oceniona wg przyjtych kryteriów przez przedstawicieli szkoy i firmy. Zwycizc zostaa grupa, która uzyskaa najwiksz ilo punktów, a reporterzy dokonali podsumowania caego projektu.
Zajcia te zostay bardzo dobrze przyjte przez nasz modzie. W
skupieniu, miej atmosferze i z duym zaangaowaniem pracowali nad
swoimi zadaniami, co pozwolio im odnie sukces. Kady odegra bardzo
dobrze swoj rol. Zgoszenia szkoy do udziau w projekcie
edukacyjnym „Niemiecki- Sukces w Zawodzie”, którego czci jest gra,
dokonay nauczycielki jzyka niemieckiego. Celem projektu jest
uwiadomienie modziey roli jzyków obcych na przykadzie jzyka
niemieckiego zarówno w procesie edukacji jak i w planowaniu kariery
zawodowej. Umiejtno posugiwania si jzykiem fachowym w jzyku obcym
sprzyja rozwojowi osobistemu i zawodowemu oraz znacznie zwiksza nasze
szanse na rynku pracy.
Renata Szostak-Chmielarz
|