panorama szkoły
NST  Nowa Ruda - logo szkoły
Biuletyn Iformacji Publicznej Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Nowej Rudzie

Modernizacja ksztacenia zawodowego na Dolnym lsku II

PWSZ w Nysie

Advertisement

Noworudzianin

Advertisement

ZPAS Group

Advertisement

Zakoczenie roku za:

185 dni 7 godzin 38 minut

Google Ads

Zdrojowisko, poligraficzna, górnicza: Noworudzka Szkoła Techniczna
Strona gwna
Z wizyt w Portugalii Drukuj E-mail

Wrzeniowy wyjazd wicedyrektora Mariusza Kawaka do Portugalii by kolejnym etapem realizacji programu „Sudety – szansa dla modych” finansowanego ze rodków Europejskiego Funduszu Spoecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.

W maju 2006 r. gocilimy naszych Partnerów z Portugalii i Woch w Polanicy Zdroju. Tym razem Portugalczycy zaprosili nas (6 szkó ponadgimnazjalnych z terenu Kotliny Kodzkiej) do siebie.

Program pobytu by niezwykle bogaty:

  • uczestnictwo w kursach i seminariach,

  • poradnictwo personalne i zawodowe dot. rolnictwa górskiego, agroturystyki, produktu regionalnego, rzemiosa artystycznego, ekologii gór i zrównowaonego rozwoju tych terenów, legislacji górskiej w UE;

  • wizyty w szkoach rednich i wyszych;

  • spotkania z burmistrzami i wójtami oraz osobami zajmujcymi si pozyskiwaniem rodków z budetu Unii Europejskiej.

W bibliotece szkolnej zostaa na t okazj przygotowana wystawka, a poniej prezentujemy kilka zdj z Porto, Bragi i Geres.

Portugalia  Portugalia  Portugalia

Portugalia  Portugalia  Portugalia

Portugalia  Portugalia  Portugalia

Portugalia  Portugalia  Portugalia

 Portugalia  Portugalia  Portugalia

 Portugalia  Portugalia  Portugalia

 Portugalia  Portugalia

Spodziewane rezultaty realizacji programu:

  • podniesienie kwalifikacji osób przede wszystkim ze wsi i maych miasteczek,
  • zaangaowanie do pracy partnerskiej jak najwikszej rzeszy obywateli spoecznoci lokalnej (w tym take beneficjentów) w budowanie programów rozwizujcych palce problemy bezrobocia,
  • zorientowanie na proces i dziaanie w kierunku poprawy istniejcych oraz rozwoju nowych metod, instrumentów i podejcia do problemów,
  • zaszczepienie „good mountains practices” w regionach górskich,
  • wypracowanie nowego modelu nauczania w szkoach i rozpoczcie procesu dostosowywania modelu edukacyjnego do potrzeb rynkowych.