panorama szkoły
NST  Nowa Ruda - logo szkoły
Biuletyn Iformacji Publicznej Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Nowej Rudzie

Modernizacja kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku II

PWSZ w Nysie

Advertisement

Noworudzianin

Advertisement

ZPAS Group

Advertisement

Zakończenie roku za:

186 dni 8 godzin 46 minut

Google Ads

Zdrojowisko, poligraficzna, górnicza: Noworudzka Szkoła Techniczna
Strona główna arrow Wydarzenia arrow Tworzenie biznesplanu - lekcja z przedsiębiorczości
Tworzenie biznesplanu - lekcja z przedsiębiorczości Drukuj E-mail
     Dnia 30.11.2011 roku z okazji "Tygodnia Przedsiębiorczości" w naszej szkole uczniowie klasy 1cT wraz z wychowawcą Panią mgr Martą Augustynowską-Klincewicz uczestniczyli w lekcji otwartej  z panią prawnik Agnieszką Żak.

Tworzenie biznesplanu - lekcja z przedsiębiorczości  Tworzenie biznesplanu - lekcja z przedsiębiorczości  Tworzenie biznesplanu - lekcja z przedsiębiorczości

     Spotkanie to było podzielone na dwie części. W pierwszej nastąpiła prezentacja firmy Pani Agnieszki  "Lex-Traning" ( Kancelaria Prawnicza, Mediacje). Następnie przeszliśmy do drugiej części warsztatów, w której tworzyliśmy biznesplan firmy "PoliDruk". Na początku wytłumaczyliśmy sobie pojęcia związane z tworzeniem biznesplanu, następnie zostaliśmy podzieleni na 4 grupy - każda z nich miała za zadanie napisać przydzielony przez Panią prawnik punkt z biznesplanu.

     Pierwsza grupa otrzymała - " Plan finansowy ", czyli planowane przychody i koszty.  Uczniowie uwzględnili w nim: całkowity kosztorys wszystkich wydatków związanych z wynajęciem lub kupnem lokalu, opłata ubezpieczenia i rachunków, kredyty bankowe, podatki, reklamy, wypłatę pracowników, rachunki telefoniczne, zaopatrzenie, reklamę, naprawę sprzętu, opłatę za Internet oraz faktury i rachunki miesięczne.
     Druga Grupa - "Strategia Marketingowa", czyli strategia: cen, promocji i dystrybucji. Całokształt tej grupy ujął współpracę z klubami sportowymi, społecznymi, promocję handlową, reklamę, sprzedaż osobistą oraz firmy przewozowe. Strategią ceny miały być rabaty za każdy zakup 100 sztuk produktów oraz rabaty dla pierwszych klientów w wysokości 10% i dla stałych klientów powyżej 10%.
      Natomiast trzecia grupa miała za zadanie napisać "Ofertę firmy", czyli analizę branży (konkurencja). Ofertą firmy " PoliDruk" są: zaproszenia, ulotki, wizytówki, druki wielkoformatowe, plakaty, teczki ofertowe, notesy, kalendarze oraz nadruki na: poduszkach, długopisach, kubkach czy zapalniczkach.
     Ostatnia, czwarta grupa pisała o "analizie ryzyka SWOT", czyli  ryzyko: finansowe, rynkowe i personalne. Uczniowie wyróżnili słabe strony, czyli: dużą konkurencję, ryzyko strat materialnych, ryzyko stratę personelu, ryzyko zadłużenia się firmy, ryzyko upadku firmy poprzez sytuację zaistniałą w państwie, brak zapotrzebowania bądź podwyższenie kosztów produkcji do sytuacji na rynku, oraz mocne strony: dobra oferta, dobra lokalizacja, niskie ceny, wysokie zapotrzebowanie, dobrze rozwijająca się firma w państwie jak i poza jego granicami, duże zyski, znajomość branży oraz współpraca z większymi firmami.
      Po skończonej lekcji przeprowadziliśmy anonimową ankietę, w której uczniowie mieli wyrazić swoją opinie na temat przydatności tego typu lekcji. 84 % uczniów udzieliło odpowiedzi najwyższych, a 16 %- podobały się zajęcia.
    W przyszłości planujemy kolejne spotkania z Panią prawnik.
Małgorzata Pasiut
Alicja Sierko
Krystian Śliwka