I Konferencja Dyrektorw i Nauczycieli Szk Poligraficznych - Nowa Ruda 2008 |
|
|
„TECHNIK CYFROWYCH PROCESÓW GRAFICZNYCH” – NOWA JAKO KSZTACENIA W BRANY POLIGRAFICZNEJ?
W dniach 10 – 12 kwietnia Zespó Szkó Ponadgimnazjalnych oraz Centralny Orodek Badawczo Rozwojowy Przemysu Poligraficznego zorganizowa I Konferencji Dyrektorów i Nauczycieli Szkó Poligraficznych.
Nowy zawód – „technik cyfrowych procesów graficznych” ma by szans na unowoczenienie ksztacenia zawodowego w brany poligraficznej. To taka „komputerowa poligrafia”, wiateko w tunelu do postpu jaki niesie ze sob Internet i mulimedia.
Uczestnikami konferencji byli przede wszystkim dyrektorzy i nauczyciele
szkó poligraficznych z Polski oraz autorzy podstawy programowej,
programu nauczania w nowym zawodzie, a take recenzenci powyszych
dokumentów. Wród zaproszonych goci znaleli si: Jerzy Hoppe –
Dyrektor Centralnego Orodka Badawczo Rozwojowego Przemysu
Poligraficznego, Jacek Hamerliski – konsultant w zakresie zarzdzania
firmami poligraficznymi oraz DTP, Grzegorz Rycharski – przedstawiciel
Krajowego Orodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w
Warszawie, Edward Dreszer – przewodniczcy zespou ds. szkolnictwa
poligraficznego.
PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA ABSOLWENTÓW TECHNIKÓW CYFROWYCH PROCESÓW GRAFICZNYCH:
POLIGRAFIA:
- procesy przygotowawcze;
- drukarnie cyfrowe – drukowanie nakadowe;
- drukarnie cyfrowe - drukowanie wielkoformatowe;
- projektowanie opakowa, drukowanie cyfrowe i dalsza obróbka;
- obsuga cyfrowych systemów zarzdzania drukarni.
SZEROKO POJTE MULTIMEDIA:
- reklama - studia reklamowe (reklama zewntrzna, udzia w kampaniach reklamowych, projektowanie gadetów reklamowych);
- Internet (tworzenie publikacji elektronicznych, stron WWW);
- przemys (wzornictwo przemysowe, materiay do szkole zawodowych dla pracowników, reklama i sprzeda produktów);
- rozrywka i sztuki pikne, studia grafiki, studia fotografii cyfrowej;
- edukacja (komputerowe kursy szkoleniowe, publikacje encyklopedii, itp.);
- inynieria (projektowanie maszyn bd pojazdów motoryzacyjnych);
- badania naukowe (tworzenia modeli i symulacji komputerowych);
- medycyna (szkolenia dajce moliwo uczestniczenia w wirtualnych operacjach).
|